به گزارش نبض بورس، کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره جنوبی روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این غول فناوری آمریکایی، اطلاعات حدود ۹۸۰ هزار کاربر کره جنوبی فیس‌بوک را درباره موضوعاتی مانند مذهب و دیدگاه سیاسی بدون کسب موافقت آنها، جمع آوری کرده است. سپس، این اطلاعات را در اختیار حدود چهار هزار تبلیغات کننده قرار داده بود.

این کمیسیون اعلام کرد به خصوص معلوم شد که شرکت متا، داده رفتاری کاربران مانند صفحات که مورد پسند آنها بوده‌اند و تبلیغاتی را که در فیس‌بوک کلیک کرده‌اند، تحلیل کرده و موضوعات تبلیغاتی را بر اساس این اطلاعات حساس، مدیریت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، این سازمان کره ای اعلام کرد شرکت متا به شکل غیرمنصفانه، درخواست کاربران برای دسترسی به اطلاعات شخصی را نپذیرفته و در جلوگیری از نشست داده‌های ۱۰ شهروند کره جنوبی توسط هکرها، کوتاهی کرده است. | خبرگزاری ایسنا


نبض‌بورس