زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم کوین‌وایر (CoinWire) در مطالعه اخیر خود، به بررسی خطرات سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که توسط اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی ایکس (X) تبلیغ می‌شوند، پرداخته است.

اگرچه این توکن‌ها وعده سودهای کلان می‌دهند، اما بیشتر آن‌ها به ضررهای سنگین برای سرمایه‌گذاران منجر می‌شوند.

این تحقیق که ۱۵۶۷ میم‌کوین تبلیغ‌شده توسط ۳۷۷ اینفلوئنسر را در سه ماه گذشته بررسی کرده، نشان داده که ۷۶ درصد از اینفلوئنسرها توکن‌هایی را تبلیغ می‌کنند که بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده‌اند.

RamzarzRamzarzسود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!




خرید سریع


همچنین، ۶۷ درصد از این میم‌کوین‌ها اکنون بی‌ارزش شده‌اند. در بازه سه‌ماهه، ۸۶ درصد از میم‌کوین‌های تبلیغ‌شده ارزششان به یک‌دهم کاهش یافته و تنها ۱ درصد از اینفلوئنسرها موفق به تبلیغ میم‌کوینی شده‌اند که ده برابر رشد کرده باشد.

عملکرد کوتاه‌مدت این توکن‌ها نیز ناامیدکننده است. طی یک هفته، ۸۰ درصد از این میم‌کوین‌ها ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند و تا پایان یک ماه، این ضرر به ۸۰ درصد می‌رسد. با وجود تبلیغات پرسود، بیشتر این کمپین‌ها بیشتر به نفع اینفلوئنسرها است تا سایر کاربران.

اینفلوئنسرهایی که بیش از ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند، بدترین عملکرد را داشته‌اند و میانگین بازدهی آن‌ها طی سه ماه، منفی ۸۹ درصد است. در مقابل، اینفلوئنسرهای کوچک‌تر با کمتر از ۵۰ هزار دنبال‌کننده عملکرد بهتری داشته‌اند.

از طرفی، بررسی‌ها نشان می‌دهند که اینفلوئنسرها به‌طور میانگین ۳۹۹ دلار برای هر توییت تبلیغاتی دریافت می‌کنند، که اغلب باعث می‌شود بدون توجه به کیفیت پروژه‌ها، به تبلیغ آن‌ها بپردازند. این وضعیت باعث شده که مخاطبان آن‌ها بیشترین ضرر را متحمل شوند.

پیش‌تر هم در گزارشی اعلام شده بود که ۹۷ درصد از تمام میم‌کوین‌ها شکست می‌خورند و تنها ۱۵ توکن از ۱.۷ میلیون توکن میم توانسته‌اند به موفقیت پایدار دست یابند.

در این بازار پرریسک، برخی از سرمایه‌گذاران با رویکردهای محتاطانه و بررسی دقیق پروژه‌ها همچنان فرصت‌هایی پیدا می‌کنند. با این حال، تبلیغات اینفلوئنسرها نشانه قابل‌اعتمادی برای سنجش موفقیت یک توکن نیست و سرمایه‌گذاران باید به‌دقت فاکتورهایی مانند کاربرد، جامعه و پایداری بلندمدت را بررسی نمایند.


رمز ارز نیوز