پریسا ساسانی: رائد فریدزاده متولد سال ۱۳۵۷ است و در شهر مشهد به دنیا آمده است، دبستان را در شهر اتریش و دوره دبیرستان را در آلمان خوانده است، مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد نظری و کارشناسی ارشد را در ادبیات در دانشگاه تهران به انجام رساند. او همچنین کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی را از دانشگاه وین گرفت و در رشته فلسفه و ادبیات آلمانی در مقطع دکترا از دانشگاه «فرای» برلین فارغ‌التحصیل شده است وی در سال ۱۳۹۱ به عنوان مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منصوب شد و پس از ۹ ماه مدیر کتابخانه مرکزی، مرکز نشر و اسناد این دانشگاه شد.

فریدزاده از سال ۱۳۹۷ به عنوان دبیر شورای عالی بین‌الملل سازمان امور سینمایی و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست و عضویت در کارگروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر، شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای سیاست‌گذاری جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی، شورای پژوهشی و شورای نشر دانشگاه شهید بهشتی، همچنین همکاری با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان به عنوان مدیر بین‌الملل، از دیگر سوابق اجرایی این رئیس تازه از راه رسیده سازمان سینمایی است.

او در زمان ورود به دنیای سینما به عنوان داور با جشنواره‌هایبین المللی چون زردآلوی طلایی ارمنستان، زیرو پلاس، پرسکوف روسیه، و سینما حقیقت همکاری کرد و مقاله‌هایی به زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی درباره فلسفه، ادبیات، هنر و سینما نوشته است.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۲۱ مهرماه، یکی از مهمترین انتصاب‌های خود را اعلان عمومی کرد تا هم اهالی سینما و هم مخاطبان با تغییر رویکرد مدیریت کلان سینما در فضایی به دور از تنش‌ و در کمال آرامش روربر شود تا شاید بتواند با برنامه ریزی مناسب سینمای ایران را از رکود و رخوتی که به آن گرفتار شده؛ رها سازد.

تسهیل در صف اکران سینمای ایران، تولید فیلم‌های اجتماعی، رفع ممنوعیت کاری و رفع ممنوعیت خروج سینماگران از کشور، تعامل سازنده با اهالی رسانه به دور از نقطه نظرهای خودی و غیر خودی از مهمترین مواردی است که در ایجاد آرامش بهینه و همراه با موثر است.

یکی از نکات مهم در این حکم و حضور رائد فریدزاده به عنوان رئیس سازمان سینمایی موضوع ارتباطات بین المللی و بازآفرینی سینمای ایران در عرصه بین الملل است، اتفاقی که در دولت دوازدهم برای سینمای ایران افتاد ولی در دوران مدیریت محمد خزاعی همه دستاوردهای آن دوران از بین رفت. اهمیت این موضوع زمانی پر رنگ تر می شود که در کارنامه این مدیر سینمایی ارتباط با مجامع بین المللی سینمایی به روشنی وجود دارد.

۲۴۳۵۷


خبر آنلاین